2 Temmuz 2015

CAZAYİR RESTORAN' IN KADAYIFLI MUHALLEBİSİ

Cezayir Restaurant'ın kadayıflı muhallebisini ben yaparsam...

Geçenlerde fark ettim, unutmak üzere olduğum iki tatmış kadayıf ve muhallebi. Önce kadayıfı hatırladım. İş için Diyarbakır'a her gittiğimde burma kadayıf tatlısı alırdım mutlaka. Geçenlerde Dicle Üniversitesi mevzu bahis oldu bir konuşmada ve konu oradan kadayıfa vardı. Kadayıftan da anılara... Annem eskinden (gerçekten de çok eskidenmiş gibi geliyor, oysa o kadar sık olmamakla birlikte hala yaptığı bir şey), yufkacıdan çiğ kadayıf alır ve evde tatlısını yapardı. O  beyazımsı yumuşacık kadayıf tellerinin fırınlandıktan sonra  kızarıp çıtır çıtır olan, üzerine dökülen şerbetle tatlı tatlı cozurdayan, kızarmış kıtır yufka tabakasının altında hala yumuşak kalan ve çataldan sarkarken ucundan şerbet damlayan yufka tellerinin görüntüsü kısa bir film gibi aktı gözlerimin önünden. 

Muhallebiyi hatırlayışımın hikayesi ise çok yeni. Yaklaşık 10 gün önce teyze oldum :) Doğumun ertesi sabahı annem muhallebi ile geldi hastaneye. Görünce şaşırdım önce. Muhallebi de nereden geldi aklına anne! Kız kardeşimin canı istemiş o da yapmış hemen. O kadar uzun zaman olmuş ki yemeyeli, bu  gerçekten hak ediyor "eskiden" dememi. Tek başına ayrı güzel de, beraberinde bebe bisküvisi yemeden edemedim. Ahh.. evet! ben hala süt bisküvi ikilisini bayıla bayıla yiyenlerdenim :) 

Muhallebiden birkaç gün sonra Yemek.com'dan bir mail aldım. Sitelerindeki bir tarifi kendi görsel ve yorumlarımla yapıp Cook&Walk'ta yayınlamak ister miyim diye soruyorlardı. Proje çok hoşuma gitti ve kabul ettim. Kabul ettim de, ne yapabilirim diye bir baksaydım önce değil mi? Değil! :) Yemek.com tarif konusunda derya deniz, nasıl olsa bulurum uyarlayabileceğim bir tarif. Bunun üzerine sitede araştırma yapmaya baladım. Bu arayış tatlı tarifleri ile başladı elbette. Seçmek çok zor olacak diye düşünüyordum ararken. Taa ki, kadayıf ve muhallebiyi birlikte görene kadar. Cezayir Resaturant'ın kadayıflı muhallebi tarifi duruyordu karşımda.  

Nasıl değişiklikler yapabilirdim? Öncelikle kelepçeli kalıp yerine tek tek kuplarda yapmaya karar verdim. Tabanındaki bitter çikolata yerine de vanilya tohumu ilave edeceğim beyaz çikolata. İlk anda yapmayı düşündüğüm değişiklikler bunlar oldu. Tariflerdeki şeker miktarını elverdiğince azaltma huyum hep vardır zaten. Kalan değişiklikler de bu sabah tarifi yaparken döküldü aklıma. İlki, beyaz un yerine tam buğday unu kullanmak oldu. Beyaz un kavanozuna doğru uzattığım elim tambuğday ununa yönelince "olur mu canım!?" demedim ben de. Bu undaki kepekleri olabildiğince ayrıştıracak kadar (4 kere) elekten geçirdim unu. Orjinal tarifte yazdığı gibi muhallebiyi 3 saat çırpabileceğim bir makineye sahip değilim evimde, sizde de yoktur diye düşünüyorum. Stand mikser sayesinde 45 dakika kadar çırpmayı başardım. Kadayıf katında beyaz şeker yerine 1/3'ü kadar yumuşak kahverengi şeker kullandım (bu şeker Türkiye'de satılmıyor maalesef. marketten alacağınız kahverengi şekeri de kullanabilirsiniz yerine). Son olarak, kadayıf katı için erittiğim tereyağına tarçın ekledim.
Cezayir Restaurant'ın kadayıflı muhallebisini yemediğim için kıyaslama yapamıyorum ama modifiye ettiğim hali pek lezzetli oldu. 

KADAYIFLI MUHALLEBİ

   Muhallebi 
  • 1 litre süt
  • 300 gr tam buğday unu
  • 250 gr toz şeker
  • 200 gram krema
   Kadayıf
  • 250 gram kadayıf
  • 150 gram tereyağı
  • 50 gram yumuşak kahverengi şeker 
  • 150 gram ceviz içi (iri parçalar halinde öğütülmüş)
  • 1 tatlı kaşığı taze öğütülmüş tarçın
   Çikolata
  • 200 gram beyaz çikolata
  • 50 gram krema
  • 1/2 vanilya çubuğunun tohumları
TARİF
  1. Muhallebi için; süt, elenmiş tam buğday unu, şeker ve kremayı tencerede karıştırıp kısık ateş üzerinde tel çırpıcı ile sürekli karıştırarak muhallebi kıvamını alana kadar pişirin.  
  2. Kıvam almış muhallebiyi ocaktan alıp soğuyana dek mikser ile çırpın. Orjinal tarifte belirtildiği gibi 3 saat yerine yaklaşık 45 dakika çırptığım muhallebi bu sürenin sonunda macun kıvamını henüz almamıştı :)
  3. Çikolata katı için, kremayı sos tenceresine alın. Vanilya tohumlarını ilave edip kaynama noktasına getirin ve  küçük parçalar halinde böldüğünüz çikolataların üzerine döküp karıştırın.  Çikolatalar eriyince, servis kaplarına tabanı kaplayacak kadar paylaştırın. Çikolata katı tamam, şimdi bırakın donsunlar. NOT: Muhallebi stand mikserde çırpılıyorsa siz de bu esnada çikolata katını hazırlayabilirsiniz. el mikseriyle çırpıyorsanız eğer, önce çikolata katını yapmanızı öneririm.  
  4. Çikolatanın üzerindeki kadayıf katı için tüm malzemelerin yarısını kullanın. Diğer yarısını üstüne kullanacağız. Dilerseniz orjinal tarifteki gibi tek seferde yapıp üzeri için ısıtarak kullanabilirsiniz. Ben iki seferde yapmayı tercih ettim. Tereyağını tavada eritip sırayla tarçın, ceviz içi ve şekeri ilave edip biraz kavurun. Dikkat edin, şeker ve ceviz yanmasın! Biraz kavurmanın ardından Kadayıfı ilave edin ve rengi dönüp kıvamı çıtır kıtır olana kadar kavurun. 
  5. Hazırladığınız kadayıf ılıyınca ince bir kat döşeyin servis kuplarındaki çikolatanın üzerine. Kaşık yardımıyla da biraz bastırarak düzleyin.  
  6. Kuplardaki soğumuş kadayıf katının üzerini muhallebi ile kaplayıp buzdolabına kaldırın. 
  7. Muhallebiler kıvam alınca buzdolabından çıkartın. Kadayıf katını aynı şekilde hazırlayıp muhallebi kuplarının üzerini bu çıtır kıtır sıcak kadayıf katı ile kaplayın. 
  8. İlave bir servis önerim yok. Karamelize çıtır kıtır kadayıflar öyle güzel bir tat, koku ve kıvama sahip ki biz yeteriz diyorlar.  
Afiyet olsun!
                

Hiç yorum yok: