25 Haziran 2015

KARABUĞDAYLI LİMONLU MERCİMEK ÇORBASI


“Yok artık Çağla! Yine mi karabuğday?!” dediğinizi duyar gibiyim. Haksız da sayılmazsınız hani. Siz de beni anlayın ama şimdi. Cheesecake yaptım da çorba mı yapmayacağım :) Aslında asıl suçlu benim yemek yapma şeklim. Elime birbiriyle yakışacağını düşündüğüm ne geçerse atıveriyorum tencereye. Mercimek ve karabuğday da böyle kavuştular işte. Ah! Bir de geçen hafta uyguladığım detox var tabii. İlk gün, yaptığım antrenmanla birleşince biraz ağır geldi ve akşam öğününe çorba koymaya karar verdim. Biraz da ilave proteine ihtiyacım olacağı için karabuğdayı seçtim. Fena da olmadı hani. 

Yaptığım çorbayı el blenderinden geçirirken; "çocukluğumda annem bi çorba yapardı ama onu süzgeçten geçirirdi. Neydi o acaba..?? Neydi.. Neydiii…??" Diye düşünürken… Buydu elbette! Mercimek çorbasıydı süzgeçten geçirdiği. Hatta bazen un da kavrulurdu içine. Sofrada da limon sıkıp içilirdi. Derken derken aklıma pide düşüverdi bu sefer birden! Aklımdan da çorbanın içine düştü tabii. 

Bu tarifte de limon var ama kabuğu. İsterseniz piştikten sonra, blenderden geçirmeden, çıkartabilirsiniz ama ben çıkartmıyorum. Limonun verdiği ekşi ferah tat hoşuma gidiyor ve soğuk da rahatlıkla içilebiliyor bu sayede .  

KARABUĞDAYLI LİMONLU MERCİMEK ÇORBASI
  •  100 gr karabuğday
  •  150 gr kırmızı mercimek
  •  1 iri patates
  •  1 iri beyaz soğan
  •  5 diş sarımsak
  •  1 havuç
  •  ½ limonun kabuğu
  •  Tane karabiber
  •  Tuz
  •  Tane kişniş (opsiyonel)


TARİF
  1. Karabuğday ve mercimeği bol soğuk su altında yıkayın.
  2. Patates, soğan ve havucu soyup birkaç parçaya bölün. Sarımsak dişlerini de soyup bütün bütün bırakın. ½ limonunun kabuğunu soyun.
  3. Bütün bu malzemeleri düdüklü tencereye alın ve üzerini örtüp 2-3 parmak geçecek kadar su ekleyin. NOT: bendeki tencere orta boy. Eğer sizin tencereniz daha küçükse normalde doldurduğunuz seviyenin üzerine çıkmayım. Malum, düdüklü tencere şakaya gelmez!!
  4. Tuz, karabiber taneleri ve kişnişi (opsiyonel) ekleyip kapatın tencerenin ağzını.
  5. Normal düdüklü tencere kullanma aşamalarına dikkat ederek pişirin malzemeleri.
  6. Pişmiş içeriği el blenderinden geçirin. Dilerseniz limon kabuğunu çıkartabilirsiniz bu aşamada.
  7. Pişmiş ve blenderden geçirilmiş içeriği tekrar ısıtmaya başlayın ve sevdiğiniz çorba kıvamını tutturacak şekilde sıcak su ilave edin. Tuzunu da tekrar kontrol etmeyi unutmayın.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: