20 Ocak 2015

MAKARNA


Beni tanıyan bilir makarnaya olan düşkünlüğümü, hem yemeye hem de yapmaya. Öyle dışarıda değil, genelde evde kendim yapıp yemek daha güzel geliyor. İster arkadaş ağırlamasında, ister tek başına yenen bir yemekte sade ya da ne çeşit ve içerikte istenirse. Pişirme süresine ve diriliğine dikkat edildikten sonra makarnanın arzu edilen her türlü malzemeyle hazırlanabileceğini düşünüyorum. Evet, şekerle de elbette! Hatırlıyorum, çocukluğumuzda bazen makarnamızın üzerine şeker serperdi annem. Çok da lezzetli olurdu. Zaten sütlacı da tuzlu yapardı bazen :) 





Şimdiye kadar bir tarifi baz alarak makarna yaptım mı diye düşünüyorum... Hatırlayamadım! Yapmadım sanırım. Üniversitedeyken yaptığım ilk lazanya olabilir belki. Domates soslu makarna yapacaksam eğer annemin her sene Ayvalık'ta yaptıklarını tercih ediyorum (kışın menemen de yiyebiliyorum sayesinde). Bu aralar kişnişe sardım. Gürcü yemeklerinde ağırlıkla kullanılan bir bitkidir kişniş. Yetişmediği bahçe göremezsiniz neredeyse Artvin'de. Burada marketlerde de var artık ama gelin görün ki oradakiler gibi değil maalesef. Ama hiç yoktan iyi mi? Tabii ki! İlla taze ot halini kullanmanız da gerekmiyor soslarda, havanda biraz incelttiğiniz tohumunu da kullanabilirsiniz. En son Selcen'nin İtalya'dan getirdiği Porçini ile makarna yaptım, domates sosu ve bol sarımsakla. Birkaç gün öncesinde de, bu sefer trüf de kullanarak yine porçini ile hazırlamıştım (bu gibi yoğun aromaları sade zeminli yemeklerde karıştırmayı seviyorum galiba). Porçini demişken, bir mantar bilimci ile yapılan röportajda, İtalya'dan getirdiğimiz porçinilerin Türkiye'den toplanıp (Karadeniz'de "ayı mantarı" diye geçiyor) İtalya'da kurutulup tekrar Türkiye'ye ve başka pek çok ülkeye "İtalyan porçini mantarı" diye satıldığını okumuştum. 



İlla domates ya da krema gibi bir sos olmasına da gerek yok aslında, kıvamında pişirilmiş bir makarna tek başına bile verebilir o lezzeti. Lakin, ayrıca güzelliği istediğiniz malzemelerle hazırlanabilmesinde. Yaratıcılığınızı kullanmaya çekinmeyin. Bir sonrakinde "şundan biraz fazla.. bundan biraz az.. onun yerine bunu.. biraz da şunu.." diye ekleyip çıkartıp kullanarak harikalar yaratın.


Bu yazı 19.01.2015 tarihinde Radikal Blog'da yayınlandı. 

Hiç yorum yok: