2 Temmuz 2014

YOĞURTLU ŞEFTALİLİ DONDURMA


Aslında dondurma değil! İtiraf ediyorum, şeftalili donmuş yoğurt tarifi bu. Bilen bilir, dondurma bi tutkudur, yazı, kışı, sabahı, akşamı, olmaz, boğaz ağrısı bademcik falan da tanımaz canınız çekebilir her an. Öyle hamile olup aşeriyor olmanız da gerekmez hani bunun için :)

Yaklaşık beş sendir İstanbul'un favori dondurmacısı Girandola benim için. İstisnasız her seferinde yediğimse yoğurtlu dondurması. Bu yoğurtlu dondurma aynı zamanda başka bir dondurmacıya gittiğimde değerlendirme kriterim haline gelmiş durumda. Kimisi için limonlu dondurma ya da limon sorbedir kriter noktası benim içinse yoğurt. Yoğurdu koyalım bi kenara, meyveli dondurma konusunda yaşadığım devrim yine Girandol'da yediğim bodrum mandalinası ile olmuştur. Neden devrim diyorum, çünkü çilek dışında meyveli dondurmayla aram pek yoktu eskiden. Ama şimdi... mevsim meyvelerinden dondurma yemek için bekler oldum.
 
Hal böyle olunca ne sıklıkla dondurma yediğimi tahmin edebilirsiniz. Rekorum, tek seferde bir kilo! O da eve gelirken bir kiloluk dondurma almış olduğum için, fazlası olsa onu da affetmeyebilirdim yani. Pardon, ne sıklıkla ve ne miktarda diye düzeltiyorum paragrafın giriş cümlesini :).. Tamam, dondurma en masum tatlı olarak geçiyor olabilir ama bu durumda pek bi masumiyeti de kalmıyor. Geçen akşam eve gelirken aklıma düştü yine. Spor sonrası her şeyi yemek isterim zaten ama dondurma hep liste başı. Geçtiğimiz bir haftada ne kadar dondurma yediğimi düşündüm sonra ve "ne dondurması Çağla, kendine gel" dedim ama.. Mümkün mü bu konuda kendine söz geçirmek. Değil!  O zaman... Eve vardığımda kapıdan girer girmez mutfağa geçtim, buzdolabını açıp süzme yoğurdu ve iki adet şeftali çıkardım. Yoğurt kabının çeyreği dolu sadece, neyse yeter. Şeftali ile anlatıyorum tarifi ama isterseniz başka meyveler ya da baharatlar da kullanabilirsiniz tabii. Kiraz, kavun, çilek, kayısı, kırmızı erik, tarçın, karanfil, vanilya, çikolata parçaları, bisküvi parçaları.. 
 
Süzme yoğurdu bi kaseye alıp çırpın. içine iki tatlı kaşığı bal ekleyip karıştırın ve soyup doğradığınız şeftalileri ekleyin ardından. Evet evet suları da akabilir içine sorun değil. Ben ince ince doğradım ama siz nasıl isterseniz o şekilde yapabilirsiniz. Bunları karıştırıp doldurun dondurma kaplarının içerisine ve buzluğa kaldırın. Ben bunu işleri yaptığımda saat akşam on civar olduğu için sabah kahvaltısı olarak yedim dondurmamı. Artık buzdolabından eksik olmayacak şeylerin arasında süzme yoğurt da var, buzlukta da meyveli donmuş yoğurt.
 
 
 

Hiç yorum yok: