30 Haziran 2014

TATLI EKŞİ SOSLU SOMON

Aslında tavukla birlikte sık sık kullanırdım tatlı ekşi sosu, ta ki tavuk yemeyi bırakana kadar. Sevdiğim bi lezzettir oysa tatlı ve ekşinin karışımı. Bugün Cup of Joy için yaptığım elmalıda da mayhoş yeşil elma kullandım bunu yakalamak için. Yakaladım da.. ama onun tarifi ve yazısını sonra paylaşacağım,  yapması biraz maceralı oldu benim için. Bu sabah gözümü "hamur" diye açtım ve hala daha avuçlarım ağrıyor merdaneyle hamur açmaktan ama buna değdi doğrusu.

Ve sarfettiğim bu keyifli emeğin ardından, güzel bir akşam yemeğiyle kapatayım dedim bu hafta sonunu. Tatlı ekşi sosu özledim ama tavuk da yemiyorum madem somonla deneyip bakayım hem nasıl oluyormuş.
 
Eve dönerken İstinye Balıkçısı'ndan somon aldım, temizleyip iri küpler halinde dilimledir benim için.
 
Fırınızı 230 dereceye  ayarlayın. 
 
Kızartma tavanızı ısıtıp zeytinyağlayın ve yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi biraz kızartın somonları. Taze sarımsakları ekleyin tavaya, üzerine tuz, taze dağ kekiği ve biberiye serpiştirin istediğiniz kadar. Biraz kızarsınlar öyle. Sarımsak, kekik ve biberiyenin mis gibi kokuları karışsın birbirine.
 
Güvecinizin dibine biraz zeytin yağı serpip yıkayıp kuruladığınız rokayı döşeyin ve üzerine de biraz tuz serpin. Somonları tavadan alıp dizin roka yatağının üzerine. Tavadaki sarımsak ve otları zeytinyağı ile birlikte gezdirin güvece aldığınız somonların üzerinde.
 
Kurutulmuş domatesleri de dilimleyip karıştırın somonla. Üzerine dilediğiniz kadar tatlı ekşi sos gezdirin.
Son olarak, yukarıdaki fotoğrafta da gördüğünüz gibi, tavada kullandığınız otlardan ekleyin somonların üzerine (taze biberiye ve dağ kekiği, varsa ve seviyorsanız taze kişniş de ilave olabilir ya da sadece taze kişniş de kullanabilirsiniz) ve tabii ki son anda neredeyse unuttuğum (kırılmış veya bütün halde) karabiber taneleri. Ama hala bişey eksik... Tam güveci fırına vermiştim ki eksiği buldum... Tereyağı! çıkardım ve üzerine bir parça tereyağı koyup geri fırına. Şimdi oldu işte.
 
Ben yapmadım ama dilerseniz güvecin üzerini pişirme kağıdı ile de kapatabilirsiniz fırına vermeden önce.  
 
10 dakika piştikten sonra servise hazır.  
 
MALZEMELER
  • 400 gram somon (temizlenip şişlik küpler halinde dilimlenmiş)
  • 6 diş teze sarımsak
  • 5 adet kurutulmuş domates
  • 1/2 çay bardağı tatlı ekşi sos
  • 1/4 demet roka
  • Taze biberiye
  • Taze dağ kekiği
  • Tuz
  • Zeytinyağı
  • 7-8 adet tane karabiber
  • Tereyağı
  •  
    Afiyet olsun...


Hiç yorum yok: