11 Haziran 2014

KARİDESLİ KARABUĞDAY SALATASI



Eldeki malzemelerle yaptığım en iyi yemek oldu bu sanırım. Biraz ondan, biraz bundan... Biraz şansın da etkisi var tabii! Nasıl mı şans.. Şöyle, bu aralar dalgınım biraz! Salatanın içine koyduğum malzemelerden biri olan rezeneyi aceleyle ya da dalgınlıkla kereviz zannederek almıştım geçen gün. Rezeneli bir yemek yapmadım daha önce, benim için çay olmaktan öteye geçmemişti şimdiye kadar. Diğer malzemelerimizin elde bulunma sebepleri ise; taze sarımsak, çorba için, çörek otu, ekmek için, karidesi birkaç ay önce yaptığım Wagamama mönüsünden aşırma bir yemek için (chu chee curry-fotoğrafı aşağıda) almıştım buzlukta unutmuşum. Alınıp unutulan ve yanlışlıkla alınan bu malzemelerden yukarıda gördüğünüz leziz salata çıktı ortaya.


Özür dileyerek söylüyorum ki, karabuğdayı ölçüyle yapmadım. Demlemek için suyunu eklerken "aaa ölçmedim yine!!" dedim ama çok geçti artık. Diğer yandan, dürüst olmak gerekirse ölçsem nasıl bir sonuç çıkardı ortaya ondan da emin değilim hani. Karabuğdayı da pilav gibi annemin öğrettiği şekilde demliyorum. Yıkayıp süzdüğüm karabuğdayı tereyağ veya zeytinyağında biraz kavurup üzerine sıcak su eklerken tencerenin kenarından kaşıkla ortaya doğru ittiğimde ortada biriken karabuğday ve su seviyesi eşit veya su biraz aşağıda olmalı. Herkesin rutininde kullandığı bir ölçüsü vardır, onu uygulayabilirsiniz burada. Hangisi sizin için pratikse.

TARİF

Pilav demler gibi demleyin karabuğdayı ve soğumaya bırakın.

Karabuğday soğurken, içine koyacağınız malzemeleri hazırlayın. Bir kısmını, başta anlattığım, elde bulunan malzemeler hikayesinden hatırlayacağınız, aşağıda da listelediğim malzemeleri kullandım salatayı hazırlarken. İsterseniz zeytin, pancar turşusu, dere otu gibi malzemeler de kullanabilirsiniz. Evde olsaydı veya hazırlık yapmış olsam kullancağım malzemeler de bunlar olurdu.

İnce ince kıydığınız rezene, küçük parçalar halinde doğradığınız erik kurusu, kurutulmuş domates ve cevizle karıştırıp soğuttuğunuz karabuğdayı tuz, zeytinyağı ve nar ekşisi ekledikten sonra servis tabağına alın.

Ota ateşte ısıttığınız tavada tereyağını eritin ve bir diş taze sarımsak ve yaklaşık 3-4 santim uzunluğunda taze sarımsak sapını bu yağda sarımsak kokusunu duyana kadar kavurun ve bir tutam kadar pul biber ekleyin. Biraz daha kavurduktan sonra karidesleri atın tavaya ve üzerine de çörek otunu ekleyip karideslerin rengi dönene kadar birkaç dakika boyunca çevirin.

Sıcak karidesleri servis tabağına aldığınız karabuğday karışımının üzerine ilave edin.

MALZEMELER

 Bir kişilik tabak için.
  • karbuğday
  • 1 adet rezene sapı
  • 3 adet kuru erik
  • 3 adet kurutulmuş domates
  • ceviz
  • 1 diş taze sarımsak
  • 3-4 santim uzunluğunda taze sarımsak sapı
  • 70 gram haşlanmış karides
  • 10 gram tereyağı (isterseniz daha fazla da kullanabilirsiniz. 70 gram karides için benim kullandığım miktar bu kadar)
  • tuz
  • zeytinyağı
  • çörek oru
  • nar eksişi
  • pul biber

Afiyet olsun...








1 yorum:

Müyesser Dicleli dedi ki...

Çağla seni kutluyorum. Elini oynatmayıp hazırı bekleyen yeni nesilden senin gibi bir gurmenin çıkmasını genetik olarak annene bağlıyorum. Annen de yapmayı sever de sen Ankara da okurken nasıl geliştirdin kendini?
.