25 Mayıs 2014

KIRMIZI ŞARAP SOSLU ANTRİKOT VE TATLI PATATES

Unutmuş muyumdur dersiniz!!! Yazmayı, fotoğraf çekmeyi ya da yemek yapmayı ya da mutfağın yolunu... Yapmayı denedim, unutmamışım. Fotoğrafları çekmek için elime makineyi aldım ki şarjı bitti ve şarj etme aparatı da ofiste olduğu için telefonla çektiğim fotoğrafları paylaşabileceğim bu yazıda ama inanın tarif hepsinin önünde, fotoğraflara aldanmayın bu seferlik, lezzeti bi harika oldu. Yazma kısmını ise şimdi göreceğiz.
Geçenlerde bi arkadaşım "cook and walk" ölmesin diye mesaj göndermiş bana, "yaşatalım" dedim ben de ama bi kalp masajına ihtiyacı olduğu gerçekti. Bugün yaptım ben de o masajı ve yeniden atmaya başladı cook and walk'ın kalbi.

Tarif basit aslında, lakin detaylar... yok canım, tarifi zorlaştıracak değil lezzetlendirecek detaylardan söz ediyorum burada. Gözünüzü yukarı kaydırıp fotoğrafa bi bakış attığınızı ve "detaylar derken!" diye aklınızdan geçirdiğinizi tahmin edebiliyorum. Birazdan tarif içerisinde okuyacağınız bu detaylara girmeden önce şunu söylemek isterim ki, yemeğiniz onlarla ya da onlarsız çok lezzetli olacaktır eminim.


Malzemelerin hepsi yukarıda gördüklerinizden ibaret. Miktar konusundaki yaklaşımım aradan geçen zamanda değişmedi, istediğiniz kadar kullanın sevdiğiniz lezzeti. Benim kullandığım biberiye, dağ kekiği, zeytinyağı, domates kurusu ve şarap ayrı özel benim için. Şarabı babam Gürcistan'dan getirmişti, yarı tatlı gürcü şarabı, kekik ve biberiyeleri saksımdan kopardım, dalından, domatesleri annem kuruttu. Zeytinyağı ise, geçenlerde bi arkadaşım annesinin yaptığı zeytinden getirdi bana, ordan. Geçen hafta işten eve geldiğim bi akşam karnım aç ama yemek yapmaya üşeniyorum, güzel de cevizli ekmek var evde, balkonda oturup zeytin ekmek yemek istedim. Gelen zeytin kavanozunu açtım ki ne göreyim, zeytinler miss kokulu zeytin yağının içinde yüzüyor. Küçük bi kaba aldım zeytinleri ve yağını, içine domates kurusu, biraz taze kişniş ve biberiye ekleyip cevizli ekmeği bana bana yedim afiyetle. İşte bu yağ da o yağ.
Eti marine edeceğiniz kabın içerisine 100 ml kadar şarap, 3-4 diş ince kıyılmış sarmısak (şimdi tam zamanı aslında bulursanız taze sarmısak kullabilirsiniz), taze biberiye, kekik ve karabiberi (uzun zamandır toz karabiber almıyorum, fotoğrafta da gördüğünüz gibi tane karabiberi ezip kullanıyorum ve hala karabiber değirmeni de almadığım için eziyorum evet) karıştırın ve etinizin (bu tarifte dana antrikot kullandım) önce iki yüzünü de bu sosa bulayın, sonra 15 dk bi yüzü, 15 dk diğer yüzü sosun içinde kalacak şekilde ortalama yarım saat sosta bekletin. Vaktiniz varsa bir saat kadar da bekletebilirsiniz. Etler beklerken, yaklaşık yarım santim kalınlıkta dilimlediğiniz tatlı patatesleri zeytinyağı, biberiye ve çok az tuza bulayın.
Patateslerinizi orta ateşteki tavaya alın ve kapağını kapatıp etler pişerken onları da eş zamanlı olarak pişirin. Etler için döküm demir tava kullanmanızı öneriyorum, tarifi de ona göre yazacağım. Sosun içindeki eti yüksek ateşte iyice ısıttığınız tavaya alın ve her iki yüzünü de üçer dk kadar mühürleyin. Ardından iki yüzü de 3-4 dk daha pişirin ve pişerken üzerine etleri içinde beklettiğiniz şaraplı sostan dökün, biraz da tuz ilave edin. İsterseniz biraz daha karabiber ekyebilirsiniz pişerken. Patatesler için bi kenarda kuru domates ve taze kişniş doğrayın. Pişmek üzere olan patateslerin içine bu domates ve kişnişleri atıp tavanın  altını kapattın.
Hepsi hazır... afiyet olsun.

Hiç yorum yok: