26 Ocak 2013

KARAKÖY'DE GEZİNDİM BİRAZ


Karaköy, içi dışı farklı bir semt benim için. Uzaktan baktığım zaman gördüğüm şey "sıkışıklık" ama içi; şaşırtıcı, lezzetli, karışık, eğlenceli, renkli, dolu, keyifli, kalabalık ilk anda. Sonra, gezindiğim her sokağında yeni bir kelime daha eklenebilir.

Tarih boyunca önemli bir ulaşım, finans ve ticaret merkezi olmuş Karaköy. Bunların da etkisiyle pek çok müze, tarihi ibadethane, okul ve yapıya sahip olmuş. hepsini ziyaret edip gezdim mi? Hayır. Bir günde karşıma çıkanlar var burada.


Girdiğiniz her sokakta farklı bir manzara bekliyor oluyor. Ama çoğunlukla gördüğünüz manzaranın kıymetinin bilinmemesine, o şekilde kullanılıyor olmasına ya da terk edilmişliğine, yok olmaya maruz bırakılmış yalnız haline, bir yanda semtin ruhunu koruyacak mütevazilikte bir mekan görürken köşeyi döndüğünüz yolun adım atılamayacak halde olmasına üzülüyorsunuz. Ne beklemek, neyi görmek istemek gerek bilemiyorum tam olarak ama bu neden biraz özen olmasın??
 
  


Sokaklarda dolaşırken OPS cafe çarptı gözüme www.opscafekarakoy.com Bir kahve içip dinlenmek için girmiştim içeri ama ortam o kadar sakindi ki kitabımı çıkarıp okumaya başladım keyifle.

Hiç yorum yok: