31 Aralık 2011

YILBAŞI BROWNIESİ



Cook&Walk henüz 1 yaşını doldurmadı ancak geçen 6 ayda dümyanın pek çok ülkesinden onu takip eden 2169 arkadaşıyla giriyor yeni yıla. Teşekkürler herkese...




2010'a ve 2011'e kurabiyelerle girmiştik 2012'de pastamız olsun istedim. Sonuç olarak planladığım noktaya varamadım ama bunun sebebi çok ufak bir detayda yattığı ve benim için de önemli bir püf noktası olduğu için bu haliyle paylaşmak istedim sizinle. Diğer sebepse; bir hafta sonra yaptığım ikinci denemede de aynı aşamada farklı bir detay yüzünden benzer bir sonuç elde etmem oldu malesef!!! Kardan zarar mı? Neyin olmayacağını öğrenmiş oldum!
 

Bu tarifin fotoğrafları bana ait değil, Ilgaz yanımdaydı, neredeyse her aşamayı fotoğrafladı ve bununla da kalmayıp bir de kameraya aldı!! İtiraf etmek gerekirse önce biraz mızmızlandım ama sonra çektiklerini görünce ilk söylediğim "haaarika olmuş!" oldu.

Yılbaşı için, renklendirdiğim beyaz çikolata ile üzerini kaplayacağım çam ağacı şeklinde bir brownie yapmaya karar verdiğimde elimde buna uygun bir kalıp yoktu, birkaç yere baktıktan sonra Mudo'da silikon bir kalıp bulabildim. Silikon kalıplardan pek hoşlanmıyorum açıkcası, kullanmayı mı beceremiyorum bilmiyorum ama istediğim sonucu elde edemiyorum bir türlü.

Tarifi http://cafefernando.com/ adresinden alıp biraz kendime göre uyarladım.


"Sen bu pastaları, ekmekleri yapıyosun da kime yapıyosun biz daha bir şey göremedik..." diyen sevgili arkadaşlarım, bu sefer de yarısından çoğunu komşuma verdim :) Tolga bebek pek bi beğenmiş keki. Gıda boyası içerdiğinden üstünün çikolatasından yedirmemiş annesi. İyi de yapmış aslına bakarsanız.

Doğranmış çikolata ve tereyağını benmari usulü eritip kenara ayırın. Un, kakao ve tuzu orta boy bir karıştırma kabına eleyin. Ayrı bir kapta yumurtaları ve şekeri, yaklaşık beş dakika boyunca rengi açılıp biraz kabarana kadar yüksek hızda çırpın. Eritip kenarda soğuttuğunuz çikolatayı, vanilya özütünü ve konyağı ekleyip çikolata, yumurta ve şeker karışımının içinde tamamen dağılana kadar karıştırın. Kuru karışımı eleyerek ilave edip bir spatula yardımıyla karışıma yedirin. Kalıba döküp 175 dereceye ısıttığınız fırının orta katında 30 dakika pişirin. Fırından çıkardıktan sonra soğumasını bekleyip kalıptan çıkarın.

Üzerini kaplamak için; beyaz çikolatayı benmari usulü eritin ve ılıyınca iyice soğuyan brownienin üzerine dökün.

"Eeee hani yeşil renk??" diyorsunuz biliyorum, onun hikayesi ise şöyle; beyaz çikolatayı eritip biraz soğuttuktan sonra içerisine yeşil toz gıda boyasını ilave edip karıştırdım ama hiçbir şey olmadı, yeşil renk falan yoktu ortada!! boyanın bozulup bozulmadığını anlamak için bir fincan sütün içine katıp denedik ve yemyeşil olduğunu görünce o zaman bu sütü çikolataya katalım bi bakalım ne olacak diyerek bana "nooluyor yahu!!" dedirten sonuçla karşılaştık. Çikolata kilimsi oyun hamurumsu yeşil bir şeye dönüştü. Dokusu bozuldu anlayacağınız. Evde başka beyaz çikolata olmadığı ve yakınlarda da temin edebileceğim bir yer bulunmadığı için brownieyi bu enteresan yeşil çikolatayla kapladım ve fotoğrafta da göreceğiniz gibi biraz şekilsiz bir kaplama görüntüsü çıktı ortaya. İşin ilginci geçen sene yaptığım yılbaşı kuranbiyelerini de gıda boyasıyla renklendirdiğim beyaz çikolatayla kaplamıştım ve hiçbir sorun yaşamamıştım. Benzer bir diğer tecrübeyiyse geçen gün, bu sefer arkaşlarım için yaptığım ama yine bu sebeple ikram edemediğim, browniede yaşadım. Bu sefer gıda boyası katmayıp sade beyaz çikolatayla kaplamaya karar vermiştim. Çikolatayı erittip biraz soğuttum ve neden yaptığımı bilmiyorum ama içine biraz süt kreması kattım... Sonuç? Aynı kilimsi form!! Tavsiyem şudur ki; erittiğiniz çikolatanın içine şimdilik tereyağından başka bir şey katmayın.

Bununla ilgili biraz araştırma yapacağım ama yine de bu haliyle de olsa sizlerle paylaşmak istedim çünkü yeni bir brownie ya da başka birşey yapmak için vaktim yoktu.

Lezzetli yıllar...  









MALZEMELER
  • 300 gram doğranmış bitter çikolata 
  • 150 gram doğranmış tereyağı
  • 105 gram un
  • 40 gram kako
  • 250 gram toz şeker
  • 5 yumurta
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı vanilya özütü
  • 3 yemek kaşığı konyak
  • 180 gram beyaz çikolata



2 yorum:

Adsız dedi ki...

Çağla Hanım ,

Sizlere de iyi seneler diliyorum. Tarifleriniz ve doğrultusunda çalışmalarınız gerçekten çok hoş ve keyifli :)

Müsade ederseniz size çikolata ile alakalı bir kaç teknik bilgi vermek istiyorum.
Çikolata içeriğindeki elyaf yapısından dolayı kesinlikle su ile anlaşmamaktadır. Su kattığınız anda elyaf yapısı suyu emerek direkt çamurumsu bir karışıma dönüşmektedir ve bu gayette normaldir.Sütte su bulunduğundan dolayı Sütlü çikolatalarda da reklamlarda gördüğünüz gibi direkt süt değil , süttozu kullanılmaktadır. çikolata içerikleri kısaca şöyledir.

Bitter Çikolata : şeker , kakao likörü ( kakao mass ) , kakao yağı , emülgatör (lesitin ) , ve doğala özdeş vanillin aroması .

Sütlü çikolata : Şeker , kakao likörü ( kakao mass ) , kakao yağı , tam yağlı süttozu , emülgatör ( lesitin ), doğala özdeş vanillin aroması .

Beyaz çikolata : Şeker , kakao yağı , tam yağlı süttozu , Emülgator ( lesitin ) ve doğala özdeş vanillin Aroması .

Çikolata renklendirme kısmına gelirsek , burada suda çözünen gıda boyası ( water soluble ) değil , yağda çözünen ( oil Soluble ) gıda boyası kullanmamızı tavsiye ederim. Yağ olarak öncelikle bulabilirseniz kakao yağı , bulamıyorsanız ise tereyağ kullanabilirsiniz. yanlız Tereyağı çikolatanın yapısını biraz yumuşatacaktır. İlk önce tereyağı içinde boyayı çözün ve daha sonra çikolataya istediğiniz rengi yakalayana kadar yavaş yavaş ilave edin . Sorununuzun çözüleceğinden eminim :)

iyi çalışmalar .

M.S

Çağla Yılmaz dedi ki...

Merhabalar, çok teşekkür ederim bilgilendirici yorumunuz için. Yorumunuzdan önce benzer bilgileri edinmiştim ama belliki usta bi elden çıkmış bu yazı :)