3 Temmuz 2011

TAHİNLİ BRIOCHE


Kahvaltıda kendi yaptığı ekmeğe sarelle sürüp yiyince pek bi mutlu oluyor insan...

Bir dilime sarelle bitter, bir dilime bal ve tahin, bir dilime sürülebilir peynir üzerine de biraz taze kekik ve kurutulmuş domates parçaları. Bugün de hayat bana güzel. O kadar yoğurmaya ve yorulmaya bu kadarı az bile!

http://www.deliciousdays.com/ sitesinden uyarladığım bir brioche tarifi bu. Briocheyi yaparken, kesinlikle bir stand mikser almam gerektiğine karar verdim. Yaklaşık 30 dakika hamur yoğurdum! Vıcık vıcık bir hamuru 30 dakika boyunca yoğurmak insana "Allahım n'aptım ben!" dedirtiyor. Bir yandan bunu derken diğer yandan da "yok yok bırakma, olacak Çağlacım az daha sabır... eskiden stand mikser mi vardı (ama şekerim bu çok klasik oldu kendine söyleme bari!)... devam et, bak görürsün mis gibi olacak..." iç hesaplaşmaları eşliğinde yarım saat geçmiş bile! Başta vıcık vıcık olan hamurun işlem sonunda yoğurma işini yaptığınız kabın çeperlerine yapışmıyor olması lazım. O zaman başardınız demektir. Stand mikser kullanmanız durumunda ise hamur şöyle ya da böyle olana kadar makine yoğurmaya devam etsin diyemiyorum, çünkü henüz o yönde bir tecrübem bulunmamakta.


Unu büyükçe bir kaba eleyin, ortasına bir çukur açıp içine ılık sütü, parçalanmış mayayı, 1 çay kaşığı şekeri ilave edin ve bir iki kere karıştırın. Kabın üzerini örtüp oda sıcaklığında 15 dakika dinlendirin. 15 dakika sonunda kalan malzemelerinizi (şeker, yumurta, tuz, tereyağı, tahin) ekleyip hamurunuz yoğurma kabının çeperine yapışmamaya başlayana kadar yoğurun ve kabınızın üstünü örtüp en az 45 dakika süreyle ılık bir ortamda mayalanmaya bırakın. Süre sonunda hamurun ebadı yaklaşık 2 katına çıkmış olmalı.

Mayalanmış hamurun ortasına yumruğunuzla bastırıp içindeki havanın çıkmasını sağlayın ve kabın içinde bir iki kere daha yoğurun. Unladığınız yüzeye hamurunuzu alıp eşit parçalara ayırın. Bir kısmını muffin tepsisinde yapmayı planladığım için 70'er gramlık parçalar kesitim ve bazılarının içini bitter çikolata ile doldurup yuvarlak toplar halinde muffin kaplarına yerleştirdim. Ardından 1 yemek kaşığı suyla çırptığım yumurtayı üzerine sürüp 200 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika süreyle pişirin. Fırından çıkan briochelerin üzerine tereyağı sürün.

Pişen briochelerden 1 tanesini hemen açıp içinden akan şahane bitter çikolatasıyla o enfes tada ulaşınca, hamuru yoğururken beni telkin eden iç sesime ilk teşekkürümü ettim. Hemen ardından ikinci briocheye uzanıyordum ki yanımdaki tripodu farkettim! Bi fotoğraf makineme bi briochelere bakıp, "bir tane daha yiyim öyle çekerim söz!" ve "önce çek sonra yemeye devam edersin" şeklindeki bir diğer iç hesaplaşmamı yaşarken yağmur yağmaya ve aynı zamanda radyoda Al Green bayıldığım şarkısı let's stay together'ı söylemeye başlayınca biraz yatıştım ve birkaç fotoğraf çektim sonunda.


Ertesi sabah uyanınca kahvaltı için önceki akşam yapılmış ekmeklerin olduğunu bilmek keyifle gülümsetiyor insanı. Sevgili iç sesime ikinci teşekkürü de o zaman ettim. Bir dahaki briochelere eşlik etmesi için annemin reçellerine ihtiyacım var. Aslında içlerini çikolatanın yanında, tarçınla karıştırdığınız tahin veya tereyağında cevizle kavrulmuş elma rendesi ile de doldurabilirsiniz.

Afiyet olsun, iyi pazarlar...

MALZEMELER
  • 500 gr. un
  • 60 gr. beyaz şeker
  • 90 gr. eritilip soğutulmuş tereyağı, biraz da üzerine sürmek için
  • 30 gr. tahin
  • 1 yumurta, 1 tane de üzerine sürmek için
  • 250 ml. ılık süt
  • 1 paket (20 gr) yaş maya
  • 1 tutam tuz
  • bitter çikolata parçaları

Hiç yorum yok: