16 Haziran 2011

MEVSİM SEBZELİ(!) MAKARNA



İkinci tarif de mi kurabiye değil!? nasıl değil! neden değil?...

Evet, hala değil çünkü kurabiye için tereyağını evden çıkmadan önce buzdolabından çıkarmam lazım ki geldiğimde erimiş halde beni bekliyor olsun ama ben bunu yapmayı hep unutuyorum.
Gün içinde diyorum ki "eve gidince şöyleli böyleli bi kurabiye yapayım da şu kurabiye kavanozum bi dolsun evim kurabiye ellerim hamur koksun :)... aaa ama bi dakika!!! ee yağı çıkarmayı yine unuttum! neyse yarın yaparım!!!

Hal böyle olunca durumdan nasiplenen de makarna oluyor. 

Aşağıdaki malzemeler 1 kişilik ama kocca bir tabak makarna için. Siz kişi sayısına bağlı olarak malzeme miktarını istediğiniz kadar arttırabilirsiniz. Malzeme tipini de arttırabilirsiniz tabi.

MALZEMELER
  • Kepekli çubuk makarna
  • 1 adet küçük patlıcan
  • 1 adet küçük kırmızı biber
  • 1 adet küçük kuru soğan
  • 3 adet cherry domates
  • 3 diş sarımsak 
  • 5 adet mantar
  • 3 adet kurutulmuş domates
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağı
  • tuz - karabiber- kuru nane 
TARİF

Sebzeleri şöyle kesin böyle doğrayın... demeyeceğim. Ben yukarıdaki fotografta gördüğünüz şekilde doğradım siz de patlıcanı, biberi, mantarı tabağınızda nasıl görmek istiyorsanız o şekilde doğrayabilirsiniz ama soğanları 1/2 santimetre kalınlığında yarım halkalar şeklinde doğramanızı tavsiye ederim.

Sarımsakları tuzlayıp biraz ezin.

Sebzelerin hepsini dilediğiniz kadar tuz ve karabiber (miktar vermiyorum çünkü ben az tuzlu ve az acılı yemek seviyorum o yüzden benim miktarlarım size az gelebilir!) ve zeytin yağı ile harmanlayıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yayın.

Fırınınızın ızgara ayarında yaklaşık 200 derecede, sebzeler bıraktıkları suyun bir miktarını çekene kadar arada bir karıştırarak yaklaşık 30 dakika pişin.

Sebzeler pişerken kaynayan suya makarnalarınızı atıp pişirin (ben çok pişmemiş seviyorum).

Makarnayı süzüp tencereye geri alın ve fırından çıkardığınız sebzeleri ekleyip harmanlayın.

Tabağınıza alınca üzerine biraz karabiber ve kuru nane öğütün.

Hiç yorum yok: