25 Haziran 2011

ÇATLAK KUKİ


Geçtiğimiz hafta sonu yapmaya çalıştığım bi kurabiyeydi aslında ama fırından çıkardığımda yamyassı halini görüp "nasıl yaa!" dediğim bi hüsranla sonuçlanınca bu hafta tekrar etmeye karar verdim. Sabah  üstümdeki yorganı yoğurarak beni uyandırmaya çalışan kedime "çatlak kurabiyem benim" diye seslenince onun "mmıırrr" demesi üzerine, bu bi işaret olmalı!!! düşüncesiyle yataktan kalktım ama meğerse Pati'nin maması bitmiş benden mama istiyormuş!


Mutfağa girdim ve "peki! önce kahvaltı mı yoksa kurabiye mi?" sorusunu "önce kurabiyeyi yap Çağla'cım, hamuru buzdolabında dinlenirken de kahvaltını yaparsın" diye cevaplayıp malzeme dolabındaki bitter kuvertür çikolataya doğru yöneldim...

Şimdiye kadar hep Kahve Dünyası'ndan aldığım kalıp çikolataları kullandım fena da değiller hani, diğer yandan temin etmesi de kolay. Şimdi bir de ışık geçirmeyen kilitli ambalajlar yapmışlar, bu sayede aldığınız çikolataları güvenle muhafaza edebilirsiniz. Zaman içinde denemeyi düşündüğüm başka çikolata ve kakao markaları da var, bulabilirsem tabi.

MALZEMELER
  • 110 gram bitter kuvertür çikolata
  • 70 gram tereyağı (tuzsuz)
  • 210 gram toz şeker
  • 1 yumurta
  • 160 gram un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
TARİF

Çikolata ve tereyağını küpler halinde doğrayıp benmari usulü eritin. Ben sevgili arkadaşım Esra'nın hediyesi olan benmari tencerelerini kullanıyorum, eğer böyle tencereleriniz yoksa ısıya dayanıklı bir kabı içinde kaynayan su bulunan tencenin üzerine oturtup kullanabilirsiniz ama suyun kabın tabanıyla temas etmemesine dikkat edin. 

Eriyen çikolata kenarda dinlenirken, soğumayacak sadece biraz ılıyacak bu sebeple takip edecek işlemleri seri yapmanızı tavsiye ederim, ayrı bir kapta şeker ve yumurtayı biraz çırpıp un, kakao ve karbonatı elekten geçirerek yumurta ve şeker karışımına ekleyip karıştırın. Erittiğiniz çikolatayı da yavaş yavaş ilave ederek hamur kalıba yapışmamaya başlayana kadar karıştırmaya devam edin. Hazır olunca hamurunuzu strech filme sarıp buzdolabında 30 dakika dinlenmeye bırakın.

Fırınınızı 170 dereceye ısıtın.

30 dakika sonunda hamurunuzu dolaptan alıp ceviz büyüklüğünde toplar yapın ve her tarafını pudra şekerine bulayıp aralıklı bir şekilde tepsiye dizin. Normalde parmaklarınızla bastırarak üzerini biraz düzlemeniz lazım, ben de ilk seferinde öyle yaptım ama zaten pişerken yayıldıkları için bu sefer  minik bir kapakla üzerine çok hafif bastırdım. Siz de öyle yapabilirsiniz.

170 dereceye ısıttığınız fırında 15 dakika pişirdikten sonra fırından çıkarıp soğuması için ızgara teline alın. Fırından çıktığında size pişmemiş gibi gelebilir ama ızgaranın üzerinde soğurken kıvamı oturacaktır.

Hiç yorum yok: